Turen går til Samsø på cykel Onsdag d. 20. Juli 2016

Print Friendly, PDF & Email

Onsdag d. 20. Juli 2016

Min første ferie helt alene.
Færgen sejler kl 8.45 og hvilken skøn sejltur solen skinnende fra en total skyfri himmel.
Kl. 10 ankommer færgen på Samsø havn så er det op på jernhesten, jeg havde hjemmefra besluttet at jeg ville starte turen oppe nordpå så jeg køre til Selvigbugtens Camping ca. 12 km fra Ballen havn, bliver tjekket ind og ud at finde en god plads lidt sol, lidt skygge og lidt læ tror jeg har fundet den perfekte plads.
Og så til det mindre sjove jeg skal slå et telt op HELT alene og tror mig det er nok det jeg har frygte mest ved denne tur, jeg var hos søster og svoger for 14 dage siden for at prøve at sætte det op og en overnatning, men ellers har jeg faktisk kun sovet i telt 1 gang før, da jeg var 12 år og det husker jeg ærlig talt ikke skide godt, normal er jeg nok til lidt mere luksus og bekvemlighed, men nu skal det altså prøves lidt primitiv ferie igen og er sikker på at det nok skal blive en oplevelse
nå men miss Joan skulle jo igang med at slå telt op, på hjemmesiden hvor jeg har købt telte var der en video, og ærlig talt det synes jeg er en genial ide, så hvor svært kunne det så lige være, jo altså det er ikke så let, når man befinder sig ude på Lars tyndskids marker, strand og skov og mit internet er meget ustabilt her på Samsø og wifi  kan kun benyttes på campingpladsen fælleshus og det gør det så heller ikke så tit og fælleshuset er  lidt for lang væk fra mit fine nye telt, men utrolig nok gik det både let og smertefrit.
Efter mit telt byggeri ville jeg lige slappe lidt af og smider mit tæppe ude foran telte og så en bog efter et par timer bliver det lidt for varmt så jeg går en lille tur ned til stranden det er desværre rigtig mange sten, tang, vandmænd og brandmænd, men en lille soppetur blev det til.
Sidst på eftermiddagen er jeg døden nær af sult, har ikke fået andet end morgenmad ved en bager i Ruds Vedby i morges og det er altså ikke nok, så køre en tur til Sælvig havn og besøger restaurant Perlen får en iskold øl og deres menu kort, desværre er jeg lidt for tidlig på den og der er kun eftermiddag menu, så det blev til en luksus burger havde ellers set frem til en smørstegt rødspætte med nye kartofler, men det var virkelig en god burger og jeg blev dejlig mæt på den gode måde.. Det i sig selv at gå på restaurant alene er for miss Joan en stor overvindelse, men fordi man ikke har kæreste mere skal man jo ikke snyde sig selv for god mad og oplevelser, da jeg først sad der og nød maden og en kold øl, så jeg at der også sad andre og spiste alene, så alle mine single venner bare kom ud og nyd livet alene, det er slet ikke så slemt..
Resten af min aften vil jeg bare ligge og nyde vejret og min bog.

Miss Joan klar til udfordringen
Tjekker lige om alt er som det skal, det ser ud af vildt meget, men det er faktisk ikke så slemt
Fin lille båd jeg skal sejle med
Farvel til Kalundborg
Farvel til Kasper og José som står og vinker derud et sted i det fjerne
En cykeltur på små 13 km er jeg ankommet til Sælvigbugten Camping
Miss Joan telt fylder ikke meget men fint er det

Vejen ned til Sælvigbugtens Camping
Stranden tæt på Sælvigbugtens Camping

Onsdag frokost / aftens menu havde håbet på smørstegt rødspætte men jeg kom lige en time for tidlig, men luksus burger med Samsø fritter var nu også rigtig godt.

En tanke om “Turen går til Samsø på cykel Onsdag d. 20. Juli 2016”