Stuvet spidskål den helt sunde model ;-)

Print Friendly, PDF & Email

Aftens menu stod på krebinetter, kartofler, gullerødder med stuvet spidskål, det smager så godt og hvis der er noget jeg virkelig elsker så er det altså en god sovs, helst som min mor lavede den, ok min eks. kærester lavede også en helt vildt god sovs, men det møj har det jo med at sætte sig de forkerte steder. Så i dag ville jeg prøve at lave sovsen bare lidt sundere og samtidig skulle den jo helst smage som stuvet spidskål jo gør, jeg synes det lykkes rigtig godt, masser af grønt der mætter godt og længe, sparet på kulhydraterne, ideen opstod faktisk da jeg for noget tid siden lavede kylling i bomkål og tænkte at den karry sovs måske også kunne forblive hvid og så tilsætte spidskål, så det måtte jeg prøve af i dag.

Sådan gjorde jeg

500-700 gr. blomkål

1/2 snittet spidskål

Skær blomkålen i små stykker og kog den mør i ca. 10 -20 min.

Blend blomkålen med en stavblender, med en anelse af kogevandet

spidskål koges let mør i letsaltet vand

sigt vandet fra og lad det dryppe lidt af

kom spidskål op i blomkål sovsen og varm det lidt op

serveres til frikadeller, krebinetter eller hvad du du nu plejer at servere til dit stuvet spidskål 😉 godt smager det helt sikker.

Ok måske ikke lige det bedste billede 😉 men bare for at vise det ligner stuvet spidskål
Aftens tallerken der er virkelig sparret på kulhydraterne

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.